187 keer bekeken

Aboutaleb: beslissing over Songfestival valt begin april

• zondag 15 maart 2020 @ 19:52
    reactie op (#5) rb1972

Maar toch, gezien de recente ontwikkelingen over heel de wereld en vooral de verergering in Europa, lijkt het mij het meest aannemelijk dat Aboutaleb niet anders kan doen, dan dit jaar annuleren en doorschuiven naar volgend jaar.

• zondag 15 maart 2020 @ 19:28

Nu de nieuwe maatregelen van kracht zijn tot 6 april blijft het wachten tot die datum voor het ESC, de beslissing stond al gepland rond 5 april (dat was een richtlijn overigens, geen harde datum). Ongeveer 5 weken voor de start moet begonnen worden met het inrichten van Ahoy, daarom is half april een deadline voor de keuze.

Ik verwacht niet dat het evenement doorgaat zonder publiek (al heb ik geen glazen bol), maar dat het zal worden afgelast omdat het simpelweg niet alleen om de shows zelf gaat. Er zijn namelijk nu al problemen in de organisatie. Postcard Video's kunnen niet worden opgenomen omdat artiesten niet naar Nederland kunnen reizen en hetzelfde geldt voor de organisatie: deels gaat het nu al via video-overleggen omdat bepaalde mensen niet naar Nederland kunnen komen, maar dat kun je niet voor alle taken zo oplossen.

We kunnen blijven speculeren natuurlijk, maar blijft gewoon afwachten, net als de hele ontwikkeling in Europa.

• zondag 15 maart 2020 @ 19:26
    reactie op (#3) rb1972

Spanje met terassen weer heeft een uitbraak. Geeft mij weinig hoop. Wordt volgens mij ESF 2021 in Roterdam

• vrijdag 13 maart 2020 @ 13:22
    reactie op (#2) Peris

Dat is inderdaad nog stukje hoop waar Rotterdam zich ook van bewust is. Als Corona-V19 zich een beetje gedraagt als andere bekende virussen, dan kan de temperatuur flinke impact hebben in de goede richting Wilma. 

• vrijdag 13 maart 2020 @ 13:19
    reactie op (#1) rb1972

Dit is misschien alleen uitstel van executie, maar als de temperaturen inderdaad gaan stijgen, zoals volgende week verwacht wordt, en het coronavirus hier inderdaad niet tegen kan, dan kan alles weer kantelen.

Het ESF is ook niet iets, dat je meteen maar even annuleert, maar we kunnen ook niet tot het laatste moment wachten zoals bij de GP van Australië!

• vrijdag 13 maart 2020 @ 12:55

Bron: RTV Rijnmond 
    Aboutaleb: beslissing over Songfestival valt begin april

Het is volgens burgemeester Aboutaleb van Rotterdam nog te vroeg om al een beslissing over de doorgang van het Eurovisie Songfestival te nemen. Het besluit daarover valt rond 5 april.

De European Broadcasting Union kan samen met AVRO/TROS besluiten om het Songfestival niet door te laten gaan vanwege het coronavirus. Maar ook Aboutaleb kan dat doen, als daar medische noodzaak voor is. Het Songfestival staat voor mei gepland in Rotterdam Ahoy. 

Donderdag is wel besloten om een ander groot evenement, de Rotterdam Marathon, uit te stellen. De marathon zou al in april plaatsvinden.