262 keer bekeken

Songfestival afgelast dit jaar

• donderdag 19 maart 2020 @ 15:05

Erg jammer  dat het Songfestival dit jaar niet doorgaat , maar het was toch de beste beslissing .

Gelukkig is hier de fanclub  ik vermaak me wel met de video clips . 

Gewijzigd op 2020-03-19 15:09:16
    Mijn ding is creatief zijn. 
     handtekeningafbeelding
  • donderdag 19 maart 2020 @ 14:26
    reactie op (#13) rb1972

Voor die groepen zou het inderdaad beter zijn, als er wel strengere maatregelen genomen zouden worden Casper. Typisch zo'n geval van "wie niet horen wil, moet maar voelen". Het is alleen vervelend voor de mensen, die juist wel rekening houden met deze bijzondere omstandigheden waar we momenteel mee te maken hebben.

• donderdag 19 maart 2020 @ 12:04
    reactie op (#11) rb1972

Het kan zijn dat ik mijn mening ook beetje ga herzien (Nederland snel wel op slot doen). Niet vanwege het politieke gekonkel (Baudet / Wilders), maar omdat bepaalde groepen mensen zich niet aan de genomen maatregelen houden.

Wijkagenten hebben al melding gemaakt en hun zorgen geuit dat groepen jongeren zich niet aan de regels houden en iedereen kent inmiddels ook het beeld van gezinnen die er een sociaal uitje van maken om naar de bouwmarkt, tuincentrum, speeltuin, park of zelfs de supermarkt te gaan wat helemaal niet de bedoeling is. Als reden geven ze dan: "ja, we moesten er even uit". Ondanks alle oproepen om dat niet te doen. Ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar, maar vooral ook anderen. Ook dat is de reden dat een aantal grote winkels sluiten, omdat ze zien dat ze de veiligheid of regels niet kunnen naleven omdat klanten gewoon niet meewerken.

Als dat nu al gebeurd, hoe moet het dan als we in een soort thuis-isolatie moeten voor een maand, zoals in Frankrijk, Spanje en Italië? Dan heb je gewoon politie nodig voor handhaving zoals in Frankrijk, die daar al duizenden mensen een boete heeft gegeven voor niet naleven van de regels.

Ik krijg dan de indruk dat vele mensen het nog steeds niet helemaal serieus nemen, dat is wel zorgelijk. Ze staan er gewoon niet bij stil dat dit gedrag de oorzaak kan zijn dat iemand anders ernstig ziek wordt of het leven laat. Dat gedrag zie je ook met hamsteren eigenlijk: eerst aan zichzelf denken en niet stil staan bij een ander.

• donderdag 19 maart 2020 @ 02:09
    reactie op (#6) Peris

De gemeente Rotterdam heeft ook een mailing uitgestuurd over het ESC met een voorbehoud voor 2021. 
    Daarin staat dat ze hun best gaan doen om het festival in Rotterdam te behouden voor volgend jaar maar dat er geen garantie wordt gegeven.

Ook wat betreft de kaartverkoop en ook de kaarten die uitgeloot zijn: het kan zijn dat alle kaarten worden geannuleerd, bedragen worden terugbetaald en dat het hele proces volgend jaar opnieuw moet.

Dat heeft natuurlijk nog even geen prioriteit, ze hebben bij de gemeente hun handen vol aan de Corona maatregelen voorlopig. 

• donderdag 19 maart 2020 @ 02:01
    reactie op (#10) Travelboy

Waar het mij persoonlijk een beetje om ging, was het feit dat zowel Baudet als Wilders een "lockdown" met nogal dreigende woorden doen voorkomen als een soort complete quarantaine die heel veel oplost. Maar een echte lockdown, zoals het woord eigenlijk suggereert, bestaat in geen enkel land op deze aardbol. Ook niet in China, Italië of Frankrijk. Want mensen moeten simpelweg naar buiten voor voedsel, medicatie of de hond uitlaten. Natuurlijk beperkt het risico's net wat meer, maar niet zoals het nu gebracht wordt, want we moeten toch met miljoenen elke week naar de supermarkt. En evenzoveel mensen zullen moeten werken in die winkels, distributie en fabrieken en vele andere noodzakelijke bedrijven. Bovendien weet China ook niet wat er gebeurd als de maatregelen worden opgeheven, dat hebben ze zelfs gecommuniceerd. De regels worden iets soepeler daar en er wordt nu goed in de gaten gehouden wat voor effect dat gaat hebben. 

Los van die discussie zie ik zoveel winkels sluiten (bijna de gehele modebranche inclusief WE, C & A en H & M), dat we dat "lockdown" punt al een beetje aan het naderen zijn, al dan niet vrijwillig. De volgende stap naar de lockdown zoals in Frankrijk is dat we officiëel alleen voor noodzakelijke zaken naar buiten mogen met controle van de politie. Natuurlijk is het niet wenselijk dat mensen nu naar de bouwmarkt en supermarkt gaan als uitje en dat de speeltuinen vol zitten met kinderen, terwijl diezelfde ouders riepen dat de scholen moesten sluiten en nu nemen ze zelf risico's. Dat ergert mij eerlijk gezegd wel. Al is het maar een groep, er zijn gelukkig ook verstandigere ouders die het wel begrijpen.  

EDIT:
    Dit had ik even gemist, maar Rutte heeft het misverstand - zoals ik het zelf zie - ook al benoemd:

Een volledige lockdown, waarbij de hele maatschappij echt op slot gaat en mensen niet meer hun huis uit mogen, is niet goed, zei Rutte. Hij zei dat andere landen daar ook niet voor kiezen, ook België en Frankrijk doen dat niet. De verwarring ontstaat, omdat de term lockdown volgens Rutte overal anders wordt uitgelegd.

Natuurlijk ben ik er wél een voorstander van om het land tijdelijk op slot te zetten, als we een piek krijgen met teveel ziekenhuisopnames. Dat spreekt voor zich, de politie bereidt zich al voor op diverse scenario's. 

Verder wachten we gewoon af, meer kunnen we toch niet doen en ik probeer mijn eigen steentje ook bij te dragen. Ik ben dus niet veel buiten of onder mensen, alleen als het echt noodzakelijk is.

Gewijzigd op 2020-03-19 02:35:53
  • donderdag 19 maart 2020 @ 01:34
    reactie op (#9) Serpentor

Misschien helpt discuseren in zijn moedertaal, Het Frans. om Dirk Ezel (Thiery Baudet letterlijk vertaald) minder onzin te laten verkondigen

Gewijzigd op 2020-03-19 01:36:55
  • donderdag 19 maart 2020 @ 00:03
    reactie op (#3) rb1972

Baudet snapt iets beter als het in het latijn geschreven is. Hij en Wilders foeteren om het foeteren, want toegeven dat er al alles aan gedaan wordt, is natuurlijk een nederlaag voor hun eigen partijtjes.

Hoe meer drastische maatregelen genomen worden, hoe schadelijker dit uiteindelijk ook wordt voor de economie, die gegarandeerd een knauw krijgt. En ook dan horen we beide heertjes weer, om uit die situatie munt te slaan.

• woensdag 18 maart 2020 @ 20:19

Heel jammer maar begrijpelijk.

Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn! handtekeningafbeelding
  • woensdag 18 maart 2020 @ 18:53

Wordt dus gewoon een jaartje opgeschoven, prima besluit waar iedereen wel mee kan leven.

• woensdag 18 maart 2020 @ 15:18

Ik heb net een nieuwbrief van AHOY gekregen, dat het ESF weliswaar afgelast is, maar dat in 2021 dezelfde samenwerkingsverbanden blijven bestaan.

Alinea uit deze nieuwsbrief:

De organiserende organisaties NPO, NOS en AVROTROS laten verder nog weten dat "in deze buitengewone tijden garanties niet zijn te geven. Maar het is zowel voor de EBU, als voor NPO/NOS/AVROTROS, als voor de Gemeente Rotterdam het meest logische scenario als het 65ste Eurovisie Songfestival op een ander moment alsnog in Nederland plaatsvindt. Wat ons betreft is én blijft Rotterdam de gaststad voor het eerstvolgende Eurovisie Songfestival en we zijn enorm trots dat Rotterdam bereid is deze rol ook in 2021 op zich te nemen. De komende periode zullen wij gebruiken om met elkaar in kaart te brengen hoe we dit samen voor elkaar kunnen krijgen.”